Pühendudes avatud teadmiste jagamisele kõigis oma ettevõtmistes, tegime koostööd Eesti Kunstiakadeemiaga, et pakkuda valikkursust sotsiaalse disaini teemal, keskendudes koosloomisele lastega. Kolme kuu jooksul töötas mitmekesine kaheksast tudengist koosnev grupp koos neljateistkümne lapsega Telliskivi stuudios Tallinnas, et lahendada väljakutset labori ruumide ümbermõtestamiseks.
Disain, demokraatlikud väärtused ja kodanike kaasamine on omavahel tihedalt seotud. Disainiotsused kujundavad meie käitumist, emotsioone ja suhtlemist, mõjutades ka lapsi. Nende vajaduste ja soovide arvestamiseks peavad disainerid kaasama lapsi ideede loomisse ja otsuste tegemisse, austades nende ainulaadseid suhtlemis- ja eneseväljendusviise. Selle toetamiseks järgiti kursusel kaasloome raamistiku, mille tudengid struktureerisid iteratiivsete sammudena, mis jaotati üheksale sessioonile:
Kursuse jooksul väljendasid lapsed soove, mis ei pruugi ilma selle erilise koostööta disainitudengitega ilmsiks tulla. Nende hulgas oli vajadus lõõgastumiseks ja privaatsuseks stuudios pärast pikka koolipäeva, samuti soovid üksildaseks ja koostööl põhinevaks mänguks ja loomiseks, samuti soov jagada oma loomingut mitte ainult Vivita kogukonnas, vaid ka sõprade, pere ja laiemaga. Lastega dialoogis tuvastasid tudengid uusi võimalusi maker-ruumi ülesehituseks, mis viis stuudio kogemuse ümbermõtestamiseni, et kaasata mängulisus, lõõgastus ja üksildus loomeprotsessi lahutamatute osadena.
änu dünaamilisele, mängulisele ja paindlikule kaasloomele, õitses laste piirideta kujutlusvõime ja nende soov jagada mõtteid resoneerus hästi tudengite aktiivse kuulamise ja laste tõeliste soovide avastamisega. See tõi kaasa mitmeid võimalusi ruumi tõlgendamiseks loomiseks ja meelelahutuseks. Arvestades Vivistop Telliskivi tootmisvõimet ja saadaolevaid materjale, töötasid lapsed ja tudengid välja seitse ainulaadset ettepanekut, alates püsivatest struktuuridest kuni ajutiste ürituste kontseptsioonideni.
Protsessile orienteeritud lähenemisviis disainülesandele nõudis tudengitelt ettekujutustest loobumist ja uute vastutuste võtmist lastega koostöö tegemisel, mitte nende eest projekteerimisel. Vastastikune mõistmine, läbipaistvus ja usaldusväärsus olid hädavajalikud usaldusväärse partnerluse loomisel laste ja tudengite vahel, mis tõi kaasa disainilahendused, mis tõeliselt vastasid laste vajadustele. Oma lõpp-tagasisides väljendasid lapsed tänu selle eest, et neid kuulati ja nendega käidi lugupidavalt, rõhutades nende pideva osaluse tähtsust, olgu see siis isiklikult või veebis.
Kuigi lapsed osalesid vabatahtlikult, soodustas nende kuuluvustunne Vivistop Telliskivi stuudiosse motivatsiooni ja pühendumust kogu projekti vältel. Poolstruktureeritud lähenemisviis ja mänguliste elementide kaasamine olid hädavajalikud kaasahaarava ja turvalise õhkkonna loomiseks, mis soodustas tähendusrikkaid suhtlusi laste ja tudengite vahel. Vivita pakkus disainitudengitele kergesti ligipääsetavat konteksti lastega otseseks suhtlemiseks ja koostööks, samas kui tudengid aitasid omalt poolt kaasa laste loova õpikeskkonna tähenduslikele muudatustele. Kui see viljakas koostöö lõpeb, täname kõiki osalevaid lapsi nende valmisoleku eest jagada, samuti disainitudengeid nende avatud meeleduse ja pühendumuse eest projektile. Kõik kaasloome ettepanekud toimivad uutena lähtepunktidena ning jääme kindlaks, et kaasame lapsi nende edasisesse arengusse. See projekt tugevdab meie pühendumust tulevastele koostöödele disainerite ja haridustöötajatega, kes on huvitatud lastega kaasloome võimaluste uurimisest.